RADIO AMATEUR ASSOCIATION OF WESTERN GREECE

Μενού

Φτιάξτε πομπό για τους 472-479 KHz

Η παγκόσμια υπηρεσία Ραδιοερασιτέχνη πρόσφατα απόκτησε τη νέα ζώνη συχνοτήτων από 472 έως 479 kHz.  Η μπάντα αυτή είναι δευτερεύουσας χρήσης. Το κακό είναι ότι τα ράδια που ήδη έχουμε δεν εκπέμπουν εκει. Οπότε προκύπτει η ανάγκη δημιουργίας ενός πομπού. Οι κανονισμοί ραδιοεπικοινωνιών της ITU προβλέπουν ότι οι Ραδιοερασιτέχνες περιορίζονται σε 1 Watt (eirp) εκπομπής (είναι σαν να λέμε 1watt ακτινοβολούμενο από την κεραία). Πιο αναλυτικά για την νέα ζώνη μπορείτε να δείτε και σχετικό άρθρο του SV4FFL, στην προσωπική του ιστοσελίδα http://sv4ffl.blogspot.gr/2012/02/500khz.html.

Έτσι λοιπόν αποφάσισα να ασχοληθώ με την κατασκευή ενός τέτοιου πομπού χρησιμοποιώντας τον υπάρχον πομποδέκτη βραχέων ως κύριο δέκτη και για αυτήν την μπάντα. Ψάχνοντας λίγο στο διαδίκτυο κατέληξα στην κατασκευή του GW3UEP  http://www.gw3uep.ukfsn.org/100W_QTX/472_kHz_vfo.htm , της οποίας το σχέδιο και παραθέτω:

προσθέτοντας τον ενισχυτή του ενός 1 watt από την εναλλακτική κατασκευή του πομπού με κρύσταλλο αντί του L-C (δείτε την σχετική διαφορά στο κύκλωμα που ακολουθεί)

http://www.gw3uep.ukfsn.org/QRP%20QTX/QRP_QTX.htm

Ο λόγος που κατασκεύασα το vfo και όχι το xtal κύκλωμα είναι απλά ότι δεν έβρισκα στην εγχώρια αγορά την συγκεκριμένη τιμή των 7,6 MHz που χρειάζονταν γι’ αυτό.

Η κατασκευή γίνεται με διάφορους τρόπους όπως μπορείτε να δείτε στην σχετική σελίδα του GW3UEP. Γι’ αρχή προτίμησα να την φτιάξω σε διάτρητη πλακέτα. Φωτογραφίες της κατασκευής ακολουθούν.

Η μικρή πλακέτα στα δεξιά είναι για την μέτρηση της ισχύος. Κι αυτό το κύκλωμα υπάρχει στην σελίδα του GW3UEP http://www.gw3uep.ukfsn.org/TestGear/QRPMeter/qrpmeter.htm

Στην πίσω πλευρά βλέπουμε και την είσοδο του keyer καθώς και τον ρελέ μεταγωγής tx/rx που ελέγχεται χειροκίνητα από την πρόσοψη.

Ο πομπός δουλεύει προσωρινά σε dummy load έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή πηνίου- variometer που είναι απαραίτητο για τον συντονισμό κεραίας βραχέων λόγω του μεγάλου μήκους κύματος .

(δείτε σχετικά http://www.qsl.net/dl4yhf/mf_reception/MF_Reception.html)

Για τον πιο εύκολο συντονισμό , έκανα και την μετατροπή του antenna analyzer MFJ-259B, σύμφωνα με τις οδηγίες του KL7UW που την έχει όμως εφαρμόσει στο MFJ-269B .

Οι συγκεκριμένοι που χρησιμοποιεί, τυλιγμένοι με τις ανάλογες σπείρες σύρματος σαν έχτρα πηνίο στο υπάρχον των 1.8-4 Mhz , έτσι ώστε να μπορεί να φτάσει στους 472 kHz, είναι λίγο δυσεύρετοι. Γι’ αυτό χρησιμοποίησα με επιτυχία έναν φερρίτη BN73-202 binocular (ιδανικός για μετασχηματιστή beverage), με 6 σπείρες σύρματος.

Δείτε παρακάτω πώς έγινε στο mfj259b

Αυτά για αρχή για την εισαγωγή μας στην νέα μπάντα, ελπίζοντας πως σύντομα θα κατασκευάσω και την ανάλογη μικρή κεραία, για να μπορέσω να σας πω τις εντυπώσεις μου.Καλή επιτυχία σε όσους αποφασίσουν να κατασκευάσουν κάτι ανάλογο, και είμαι πάντοτε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία.

Σχετικά άρθρα

Παρουσίαση SV1DH και SV1IW στα γραφεία της ΕΡΔΕ

         Σε συνέχεια των παρουσιάσεων-ομιλιών στα γραφεία μας και των εκδηλώσεων για τα 25 χρόνια μας, είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στο Αγρίνιο την Κυριακή 21 Νοεμβρίου, τους Μάνο Δαρκαδάκη, SV1IW, Πρόεδτο της ΕΕΡ Κώστα […]

Μάθετε Περισσότερα

Συμμετοχή στο WPX CW

SV1CIB, SV2HQL (με την προβατίνα του Μιχάλη), SV8GKE Με επιτυχία αλλά και με αρκετά προβλήματα, καταφέραμε και πήραμε μέρος στο WPX CW το Σαββατοκύριακο 28-29 Μαΐου 2011. Δυστυχώς είμαστε λίγοι σχετικά χειριστές κι έτσι έπεσε […]

Μάθετε Περισσότερα

Εκλογές 2018

Καλούνται όλα τα μέλη τη Ένωσης σε Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση, σύμφωνα με τα άρθρα 12 και 18 του  Καταστατικού, που θα πραγματοποιηθεί την 26ηΜαρτίου 2018 ημέρα Δευτέρα και ώρα 18:00΄στα Γραφεία της Ένωσης (Καμαρούλα […]

Μάθετε Περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση