RADIO AMATEUR ASSOCIATION OF WESTERN GREECE

Μενού

Φτιάξτε πομπό για τους 472-479 KHz

Η παγκόσμια υπηρεσία Ραδιοερασιτέχνη πρόσφατα απόκτησε τη νέα ζώνη συχνοτήτων από 472 έως 479 kHz.  Η μπάντα αυτή είναι δευτερεύουσας χρήσης. Το κακό είναι ότι τα ράδια που ήδη έχουμε δεν εκπέμπουν εκει. Οπότε προκύπτει η ανάγκη δημιουργίας ενός πομπού. Οι κανονισμοί ραδιοεπικοινωνιών της ITU προβλέπουν ότι οι Ραδιοερασιτέχνες περιορίζονται σε 1 Watt (eirp) εκπομπής (είναι σαν να λέμε 1watt ακτινοβολούμενο από την κεραία). Πιο αναλυτικά για την νέα ζώνη μπορείτε να δείτε και σχετικό άρθρο του SV4FFL, στην προσωπική του ιστοσελίδα http://sv4ffl.blogspot.gr/2012/02/500khz.html.

Έτσι λοιπόν αποφάσισα να ασχοληθώ με την κατασκευή ενός τέτοιου πομπού χρησιμοποιώντας τον υπάρχον πομποδέκτη βραχέων ως κύριο δέκτη και για αυτήν την μπάντα. Ψάχνοντας λίγο στο διαδίκτυο κατέληξα στην κατασκευή του GW3UEP  http://www.gw3uep.ukfsn.org/100W_QTX/472_kHz_vfo.htm , της οποίας το σχέδιο και παραθέτω:

προσθέτοντας τον ενισχυτή του ενός 1 watt από την εναλλακτική κατασκευή του πομπού με κρύσταλλο αντί του L-C (δείτε την σχετική διαφορά στο κύκλωμα που ακολουθεί)

http://www.gw3uep.ukfsn.org/QRP%20QTX/QRP_QTX.htm

Ο λόγος που κατασκεύασα το vfo και όχι το xtal κύκλωμα είναι απλά ότι δεν έβρισκα στην εγχώρια αγορά την συγκεκριμένη τιμή των 7,6 MHz που χρειάζονταν γι’ αυτό.

Η κατασκευή γίνεται με διάφορους τρόπους όπως μπορείτε να δείτε στην σχετική σελίδα του GW3UEP. Γι’ αρχή προτίμησα να την φτιάξω σε διάτρητη πλακέτα. Φωτογραφίες της κατασκευής ακολουθούν.

Η μικρή πλακέτα στα δεξιά είναι για την μέτρηση της ισχύος. Κι αυτό το κύκλωμα υπάρχει στην σελίδα του GW3UEP http://www.gw3uep.ukfsn.org/TestGear/QRPMeter/qrpmeter.htm

Στην πίσω πλευρά βλέπουμε και την είσοδο του keyer καθώς και τον ρελέ μεταγωγής tx/rx που ελέγχεται χειροκίνητα από την πρόσοψη.

Ο πομπός δουλεύει προσωρινά σε dummy load έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή πηνίου- variometer που είναι απαραίτητο για τον συντονισμό κεραίας βραχέων λόγω του μεγάλου μήκους κύματος .

(δείτε σχετικά http://www.qsl.net/dl4yhf/mf_reception/MF_Reception.html)

Για τον πιο εύκολο συντονισμό , έκανα και την μετατροπή του antenna analyzer MFJ-259B, σύμφωνα με τις οδηγίες του KL7UW που την έχει όμως εφαρμόσει στο MFJ-269B .

Οι συγκεκριμένοι που χρησιμοποιεί, τυλιγμένοι με τις ανάλογες σπείρες σύρματος σαν έχτρα πηνίο στο υπάρχον των 1.8-4 Mhz , έτσι ώστε να μπορεί να φτάσει στους 472 kHz, είναι λίγο δυσεύρετοι. Γι’ αυτό χρησιμοποίησα με επιτυχία έναν φερρίτη BN73-202 binocular (ιδανικός για μετασχηματιστή beverage), με 6 σπείρες σύρματος.

Δείτε παρακάτω πώς έγινε στο mfj259b

Αυτά για αρχή για την εισαγωγή μας στην νέα μπάντα, ελπίζοντας πως σύντομα θα κατασκευάσω και την ανάλογη μικρή κεραία, για να μπορέσω να σας πω τις εντυπώσεις μου.Καλή επιτυχία σε όσους αποφασίσουν να κατασκευάσουν κάτι ανάλογο, και είμαι πάντοτε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία.

Σχετικά άρθρα

Συμμετοχή στο CQ WPX RTTY Contest 2015

Ωραία τα περάσαμε στο cq wpx rtty το περασμένο Σαββατοκύριακο 14-15  Φεβρουαρίου. Πήγαμε στο RedForest νωρίς την Παρασκευή το απόγευμα, ως συνήθως. Τα πάντα έδειχναν έτοιμα, αφού είχαμε αφιερώσει όλα τα τελευταία Σαββατοκύριακα στη συντήρηση […]

Μάθετε Περισσότερα

Ο VK2IR στο SZ1A!

Μας επισκέπτεται στο σταθμό ο Tommy Horozakis VK2IR από την Αυστραλία, ο οποίος χειρίζει κιόλας από το σταθμό ως SV0XBF. Γαρδούμπες, κοκορέτσια και σουβλιμάδες συνόδεψαν την τελετή υποδοχής! Ήταν εκεί οι SV1HKH, SV1BDO, SV1DPI, SV1RLC, […]

Μάθετε Περισσότερα

Αποτελέσματα EA RTTY Contest 2016

Εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα για το διαγωνισμό EA RTTY Contest 2016, όπου καταφέραμε να τερματίσουμε 1οι Έλληνες και στην 3η θέση στον κόσμο στην κατηγορία . Θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερο σκορ αφού στην ουσία δουλεύαμε μόνο το ένα ράδιο.Χειριστές […]

Μάθετε Περισσότερα

Αφήστε μια απάντηση